REFLEXIÓN SOBRE O MÓDULO 3
Neste módulo recolle a explicación dos diferentes modelos de intervención tales como o Asesoramento, o Modelo didáctico e centrado nos recursos dentro da orientación laboral. Según a situación que se dea, manexaremos un ou outro clasificando o tipo de persoas ás que teñamos que orientar.
O exercicio da orientación laboral basease en 3 principios: a individualización, a flexibilidad e o desenrolo da autonomía da persoa orientada.
Toda esta información é de gran importancia cando se orienta sobre todo a colectivos vulnerables ou en risco de exclusión social. Se queremos conseguir un alto porcentaxe de éxito tamén sería importante traballar co entorno familiar e co entorno empresarial. Para esto debemos traballar coa colaboración e cos recursos públicos existentes.
O modelo de intervención traballa con 4 elementos básicos:
- a entrevista como técnica básica de atención/intervención individual.
- un sistema facilitador de inserción que ordena e relaciona os principais contidos ou materiais que configuran a tarefa dos orientadores.
- unha estratexia centrada nos recursos do usuario.
- unha metodoloxía basada en itinerarios nos que a persoa é a protagonista e a responsable do seu propio proceso.
¿CÓMO COMEZAR A ORIENTACIÓN LABORAL?
A orientación laboral comeza cunha entrevista inicial, na que o orientador recopila información do/a usuario/a analiza a súa situación, coñece os seus intereses formativos e laborais ademais de proporcionarlle información sobre os intereses da zona e analiza as actitudes e expectativas á hora de buscar emprego.
O que se vai tratar ca entrevista é:
- Incrementar o nivel de autonomía á hora de búsqueda de emprego activo
- Incrementar a motivación dos/as usuarios/as.
- Elaborar e poñer en práctica as estratexias mais viables para a búsqueda de emprego.
Defínese itinerario como un conxunto de accións organizadas, fálase dun proceso continuo o cal busca o desenrolo de habilidades e competencias para mellorar a empregabilidade. Está composto por tres fases: Fase de Acollida, Diagnóstico Personalizado de Empregabilidade e Evaluación Continuada.
Os/as orientadores/as e técnicos/as de emprego son as/os que se encargan de asesorar ao demandante de emprego e que se leven a cobo as accións propostas.
TEMA 13. PROCESOS INDIVIDUAIS DE ORIENTACIÓN E AXUDA NA TOMA DE DECISIÓN.
A entrevista é un instrumento que se emprega para obter información do/a entrevistado/a, darlle asesoramento e como medio de selección de persoal.
Podemos encontrar diferentes tipos de entrevista, según o número de participantes pode ser individual ou colectiva. Tamén se divide por competencias. En todas débese coidar tanto o que se di e como se di.
Débese traballar a comunicación verbal e non verbal.
Unha das funcións principais do/da entrevistador/a é valorar ata que punto esa persoa sabe, pode e quere realizar as tarefas do posto ofertado.
TEMA 14.- ANÁLISIS DE PERFIS PROFESIONAIS E PROSPECCIÓN DE EMPREGO
O/a orientador/a laboral ten que ter claro o posto de traballa ao que van optar para informar ben á persoa desempregada. O/a usuario/a debe ter en todo momento un papel activo e participativo.
Á hora do proceso de búsqueda de información sobre o posto de traballo, débese facer un análisis funcional do posto, o cal nos valerá para ir enfocando a orientación para que o/a usuario/a profundice nas competencias laborais e así coñecer ese posto que demandan.
TEMA 15. TÉCNICAS E FERRAMENTAS PARA O ACCESO AO EMPREGO E O AUTOEMPREGO
Son variados os canles dispoñibles para a búsqueda de emprego. Tanto en bolsas de traballo, como en prensa e convocatorias de emprego públicas. As novas tecnoloxías axúdannos con novos e eficaces recursos na búsqueda de emprego.
A principal ferramenta para a búsqueda de emprego e o noso Currículu Vitae. Á hora de elaboralo debemos ter en conta a estratexia AIDA: chamar a Atención; suscitar Interés; fomentar o Deseo e conseguir a Acción. Tamén existen diferentes modelos de CV, podemos señalar por orde Cronolóxica, por Funcional,e por Competencias. O CV é importante acompañalo de unha carta de presentación personalizada na que destaquemos os nosos puntos fortes e competencias por as cales resultemos ser os/as candidatos/as idóneos/as.
TEMA 16.- ELABORACIÓN DO PLAN DE EMPRESA
.
É posible que nalgúns casos o/a orientador/a se encontre con que ten que asesorar a persoas emprendedoras que queren acceder ao emprego mediante a creación dunha empresa propia.
Un plan de empresa é un documento onde o/a emprendedor/a busca dar forma a idea ou concepto inicial co que vai poñer en marcha o seu negocio.
Un plan de empresa é un documento onde o/a emprendedor/a busca dar forma a idea ou concepto inicial co que vai poñer en marcha o seu negocio.
VALORACIÓN PERSONAL:
Este módulo, na miña opinión, é o mais importante á hora de posta en marcha do labor profesional como orientadora laboral. Nel toca os temas que imos ter que poñer en marcha cada día no noso traballo con usuarias e usuarios.
Para saber mais:
- Sepe
- Igape
Comentarios
Publicar un comentario